ایام شعبان و ولادت ائمه بزرگوار
 
دبستان حضرت رقیه
هدف: ارتباط بیشتر با دانش آموزان عزیز و اولیای گرامی و همکاران محترم
 
 
شنبه 25 خرداد 1392برچسب:, :: 20:21 ::  نويسنده : زینب حاجی عرب

تأثیر دعا بر نفوس انسانها
... اینها چه جور انسان را درست می‌‌‌کنند. در روایت است که دعای شعبانیه را همه ائمه می‌‌‌خواندند من در سایر ادعیه ندیدم که اینطور تعبیر شده باشد که همه ائمه می‌‌‌خواندند... این ادعیه انسان را از این ظلمت بیرون می‌‌‌برد، وقتی که از این ظلمت بیرون رفت انسانی می‌‌‌شود که کار می‌‌‌کند اما برای خدا، شمشیر می‌‌‌زند برای خدا، مقاتله می‌‌‌کند برای خدا، قیامش برای خداست.
دور کردن مردم را از ادعیه و کتب دعا! یک وقت آتش می‌‌‌زدند (کتب دعا را!) آن مرد خبیث (کسروی) یک روزی داشت که روز آتش سوزی بود که کتاب‌های عرفاتی و کتاب‌های دعا را می‌‌‌گفتند می‌‌‌آوردند و آن روز آتش می‌‌‌زدند! اینها نمی‌فهمیدند دعا یعنی چه؟ تأثیر دعارا نمی‌دانند که در نفوس انسانها چیست؟ نمی‌دانند که همه خیرات و برکات از همین دعاخوانهاست، از همین هاست که با صدای ضعیف دعا می‌‌‌خوانند و ذکر دعا می‌‌‌گویند، (خواندن) همین دعاها به‌طور طوطی وار هم که هست در آنها تأثیر کرده و بهترند از آنها که تارک آن (دعاها) هستند. نمازخواندن ولو اینکه یک مرتبه نازله ای را هم داشته باشد از آن نماز نخوان بهتر است، مهذبتر است، او دزدی نمی‌کند، پرونده‌های جنایت را شما بررسی کنید ببینید چقدرش مال طلبه است و چقدرش مال غیرطلبه؟
آنکه می‌گوید ما دعا نمی‌خواهیم قرآن را هم نمی‌خواهد، یعنی قرآن را هم قبول ندارد. (در قرآن می‌‌‌فرماید) «ادعونی استجب لکم » مرا بخوانید، دعا کنید، انشاء الله خداوند ما را از اهل دعا و اهل ذکر و اهل قرآن قرار دهد.
ائمه طاهرین (علیهم السّلام) بسیاری از مسائل را با لسان ادعیه بیان فرموده‌اند، لسان ادعیه با لسان‌های عادی که آن بزرگواران داشته‌اند و احکام را بیان می‌‌‌فرمودند خیلی فرق دارد. اکثرا مسائل روحانی، مسائل ماوراء الطبیعت، مسائل دقیق الهی و آنچه را مربوط به معرفت الله است با لسان ادعیه بیان فرموده‌اند ولی ما ادعیه را تا آخر می‌‌‌خوانیم و متاسفانه به این معانی توجه نداریم و اصولاً نمی‌فهمیم چه می‌‌‌خواهند بفرمایند.
همین ادعیه بوده‌اند که اشخاص وقتی که ادعیه را می‌‌‌خواندند قوت روحی پیدا می‌‌‌کردند و سبک بار می‌‌‌شدند و شهادت برای آنها هیّن و آسان می‌‌‌شد. این ادعیه در ماه مبارک رجب و خصوصا در ماه مبارک شعبان اینها مقدمه و آرایشی است که انسان به حسب قلب خودش می‌‌‌کند برای اینکه مهیا بشود برود میهمانی، میهمانی خدا، میهمانی ای که در آنجا سفره ای که پهن کرده است قرآن مجید است و محلی که در آنجا ضیافت می‌‌‌کند مهم اش لیله القدر است و ضیافتی که می‌‌‌کند ضیافت تنزیهی و ضیافت اثباتی و تعلیمی، نفوس را از روز اول ماه مبارک رمضان به روزه، به مجاهده، به ادعیه مهیا می‌‌‌کند تا برسند به آن سفره ای که از آن باید استفاده کنند و آن لیله القدر است. که قرآن در آن نازل شده است. این ضیافت الهی انسان را منقلب باید بکند از این جهت حیوانی به آن جهت واقعی، انسانی، از آن ظلمت‌هایی که اطلاع به آن داریم منقلب کند انسان را به آن نورها و نور مطلقی که همه عالم تبع اوست.
این دعاهایی که در ماه ها هست، در روزها است خصوصا در ماه رجب و شعبان و ماه مبارک رمضان اینها انسان را همچو تقویت روحی می‌‌‌کند اگر کسی اهلش باشد- ماها که نیستیم- همچو تقویت روحی می‌‌‌کند و همچو راه را برای انسان باز می‌‌‌کند و نورافکن است برای اینکه این بشر را از این ظلمت ها بیرون بیاورد و وارد نور بکند که معجزه آساست.
آنکه سبک بال می‌‌‌کند انسان را و از این ظلمت کده می‌‌‌کشد بیرون و نفس را از آن گرفتاریها و سرگشتگی هایی که دارد خارج می‌‌‌کند این ادعیه‌ای است که از ائمه ما وارد شده‌اند... این ادعیه مهیا می‌‌‌کنند این نفوس را برای اینکه  این علائقی که انسان دارد و بیچاره کرده انسان را این علائق، این گرفتاری‌هایی که انسان در این عالم طبیعت دارد و انسان را سرگشته کرده است، متحیر کرده است، نجاتش بدهند و آن راهی که راه انسان است ببرند، راه‌های دیگر راه انسان نیست، صراط مستقیم راه انسانیت است هر عملی اولش فکر است. هر کاری اولش تفکر و تأمل  در اطراف کار است.
اگر ما در روحمان ضعف باشد نمی‌توانیم کاری بکنیم. روح را قوی بکنید، قلب خودتان را قوی کنید، به خدا منقطع بشوید، این همه ادعیه‌ای که وارد شده است و همه را دعوت کرده است به اینکه... به خدا بکنید برای اینکه او مرکز قدرت است. این همه دعوت شده است که به کس دیگری غیر خدا متشبث نشوید، برای اینکه به شما تزریق کنند قدرت را، که شما یک پشتوانه عظیم دارید و او خداست، کسی که خدا را دارد، از چه باید بترسد؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


بسم الله الرحمن الرحیم این وبلاگ توسط زینب حاجی عرب مربی ورزش دبستان حضرت رقیه (س) و دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی ورزشی جهت نمایش برنامه ها و توانایی های دانش آموزان مدرسه و جهت اطلاع رسانی از فعالیتهای انجام شده دبستان حضرت رقیه(س) دستگرد برخوار اصفهان و تبادل اطلاعات با مدارس سراسر کشور افتتاح گشته .لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سايت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنيد. امید است که اطلاعات مفیدی ارائه شود.
ولادت حضرت زهرا مبارک
تبریک روز مادر نوروزتان مبارک تبریک سال نو خاطره نویسی- تلفیق درس تربیت بدنی با بنویسیم مدرسه مروج سلامت کودک بیش فعال را چگونه مهار کنیم؟! فرا رسیدن دهه فجر مبارک باد یک از دلایل معجزه بودن قرآن با استفاده از ریاضی : کلمات... دلم یک روز برفی و شاد در مدرسه پنج جمله تا ثیر گذار برای کودکان نقاشی سه بعدی روی زمین نامه ی ورزشی کلاس سوم- تقویت درس بنویسیم کتابخانه ی ورزشی - دانش آموزان کلاس دوم آغاز امامت امام زمان (عج) مبارک جالب جالب جالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دبستان حضرت رقیه(س) و آدرس hazrateroghayeborkhar.LXB.i r لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان