دبستان حضرت رقیه
هدف: ارتباط بیشتر با دانش آموزان عزیز و اولیای گرامی و همکاران محترم
 
 
شنبه 28 دی 1392برچسب:, :: 10:21 ::  نويسنده : زینب حاجی عرب



دو شنبه 23 دی 1392برچسب:, :: 20:15 ::  نويسنده : زینب حاجی عرب

من تو را دوست دارم ولی این کار تو را نمی‌پسندم

اگر می‌خواهید لفظی را به کودک بیاموزید، کار خوب و بد را برایش مشخص کنید. به او بیاموزید ما کار خوب و کار بد داریم، نه بچه خوب و بچه بد. هدف از وضع قوانین، آموزش رفتارهای مناسب است نه تنبیه کودک. اگر چه به رفتار ناپسند او اعتراض می‌کنید ولی محبت خود را از او قطع نمی‌کنید.

از تو می‌خواهم مشکل مراحل کنی

اگر کودک کاری انجام داده که باعث رنجش شما شده، به او بگویید که دچار مشکل شده‌اید. مثلا ً به او بگویید: «صدای بلند تلویزیون باعث می‌شود دچار سردرد شوم» و از او بخواهید در حل مشکل به شما کمک کند. در این صورت او که خود را دشمن شما نمی‌بیند خود را موظف می‌داند کاری انجام ندهد که برای شما مشکل آفرین باشد. اگر به رضایت خاطر شما اهمیت دهد، رفتار بد را خاتمه خواهد داد.

خـودت تـصـمـیم بگیر

کودک و دوستش در اتاق مشغول بازی هستند. سر و صدای آنها باعث اذیت و آزار شماست، بهتر است بگویید: «بچه‌ها تصمیم بگیرید یا بی سر و صدا بازی کنید، یا از اتاق خارج شوید.» اگر بعد از ۵ دقیقه هنوز سر و صدا ادامه داشت، بگویید: «خوب می‌بینم تصمیم گرفتید که از اتاق بیرون بروید.» این جمله، شما را از داشتن نقش منفی نجات می‌دهد، زیرا آنها می‌دانند این تصمیم آنها بوده که منجر به این نتیجه شده است. به این ترتیب کودک مسئول عمل خودش است.

 احساس تو را درک می‌کنم

وقتی کودک عصبانی می‌شود جملاتی را به کار می‌برد تا دیگران را متوجه احساس خود کند. مثلا ً می‌گوید: «از تو متنفرم» یا «خیلی بدی». جملاتی هستند که همه ذهن او را پرکرده است. شما می‌توانید به او کمک کنید تا جمله مناسب را به کار ببرد.

 آیا دوستت چیزی گفته که واقعیت ندارد و تو عصبانی شده‌ای؟

« افراد متفاوت، نـیازهای متفاوتی دارند. اغلب کودکان در اعتراض به والدین می‌گویند: «عدالت را رعایت کنید و منصف باشید» و این جملات زمانی مطرح می‌شوند که کودک می‌خواهد وسیله خاصی برایش تهیه شود؛ صرفاً به این دلیل که برای برادرش تهیه شده است. باید به کودکان بیاموزیم «انصاف و عدالت این است که هر فرد، هر چه را نیاز دارد تهیه کند. اگر شما به عینک نیاز دارید و خواهرت به کفش، هر کدام وسایل مورد نیاز خود را خریداری خواهید کرد و این است اجرای عدالت. گمان نمی‌کنم زمانی که خواهر شما به عفونت گوش مبتلاست و آنتی بیوتیک مصرف می‌کند لازم باشد شما هم آنتی‌بیوتیک مصرف کنی!



دو شنبه 23 دی 1392برچسب:, :: 9:39 ::  نويسنده : زینب حاجی عرب

عکس های جالب از نقاشی 3 بعدی روی زمین !! (10)

عکس های جالب از نقاشی 3 بعدی روی زمین !! (10)

عکس های جالب از نقاشی 3 بعدی روی زمین !! (10)

عکس های جالب از نقاشی 3 بعدی روی زمین !! (10)

عکس های جالب از نقاشی 3 بعدی روی زمین !! (10)

عکس های جالب از نقاشی 3 بعدی روی زمین !! (10)

عکس های جالب از نقاشی 3 بعدی روی زمین !! (10)

عکس های جالب از نقاشی 3 بعدی روی زمین !! (10)

عکس های جالب از نقاشی 3 بعدی روی زمین !! (10)

عکس های جالب از نقاشی 3 بعدی روی زمین !! (10)

عکس های جالب از نقاشی 3 بعدی روی زمین !! (10)

 عکس های جالب از نقاشی 3 بعدی روی زمین !! (10)

 







 





شنبه 21 دی 1392برچسب:, :: 8:6 ::  نويسنده : زینب حاجی عرب
 
 
 
 


چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:, :: 21:13 ::  نويسنده : زینب حاجی عرب

به مرکز این تصویر 30 ثانیه نگاه کنید ، سپس به دست خودتان و یا هرچیزی که اطرافتان هست نگاه کنید .  جالبه نه ؟!


 



سه شنبه 17 دی 1392برچسب:, :: 7:35 ::  نويسنده : زینب حاجی عرب

 

سلام

امروز سه شنبه هفدهم دی ماه آموزشگاه تعطیل است.

 

 



یک شنبه 15 دی 1392برچسب:, :: 22:27 ::  نويسنده : زینب حاجی عرب

 



شنبه 14 دی 1392برچسب:, :: 8:27 ::  نويسنده : زینب حاجی عرب



شنبه 14 دی 1392برچسب:, :: 8:13 ::  نويسنده : زینب حاجی عرب



پنج شنبه 12 دی 1392برچسب:, :: 15:14 ::  نويسنده : زینب حاجی عرب

مولای من! تو را امام غریب می‌نامند. می‌دانم، بد میزبانی بودند و در مهمان‌نوازی وفا نکردند.

مولای من! بعد از گذشت روزگار، حال تو میزبان ما هستی؛ تو میزبان گریه‌ها و نیازها؛ غم‌ها و دلتنگی‌های ما هستی. تو که غریبی را احساس کرده‌ای! حال، غریبه‌ها به آستان کرم تو چشم دوخته‌اند و به دستان پر مهرت توسل کرده‌اند.

مولای من! می‌خواهم از زائرانی بگویم که جاده به جاده و شهر به شهر گذشته‌اند تا نفسی مهمان شوند و از می عشق تو بنوشند.

مولای من! می‌خواهم از سنگفرش آستان مقدّست بگویم که سجده‌گاه قدوم مهمانانت شده است؛ از کبوتران عاشقی که گرداگرد حرم پاک تو می‌چرخند و تو را طواف می‌کنند؛ از نسیم بگویم که بیرق گنبدت را بوسه‌ باران می‌کند و عطر دلربای تو و اشک تمنای زائرانت را به اوج افلاک می‌برد.

مولای من! می‌خواهم از آسمان بگویم که هر روز نه، هر ساعت نه، هر لحظه و ثانیه از تو جان می‌گیرد و در پیشگاه شکوه تو جان می‌دهد.

ای آفتاب مهربانی! می‌خواهم از خورشید بگویم که هر طلوع با انوار خود به پنجره فولاد تو چنگ می‌زند و از ضریح تو نور می‌گیرد.

ای حجت خدا! خوش به حال جاده که از قدوم زائرانت بغض تنهایی خود را می‌شکند و خاک پایشان را به سینه زخم‌آلود خود می‌زند که عمری است از طواف تو جا مانده است.

خوش به حال رواق‌ها، درها و دیوارهایی که از نفس مهمانانت پر می‌گیرند و به ضریح پاک تو می‌رسند.خوش به حال مناره‌ها و کاشی‌ها!

حال در سوگ سالروز عروج و ماندگاری جاودانه تو ای شمس‌الشموس، از راه دور به میعادگاه عاشقی تو چشم دوخته‌ایم تا از جام کرامتت جرعه‌ای بنوشیم. ما را بی‌نصیب مگردان.



دو شنبه 9 دی 1392برچسب:, :: 12:1 ::  نويسنده : زینب حاجی عرب



دو شنبه 9 دی 1392برچسب:, :: 10:41 ::  نويسنده : زینب حاجی عرب

 

 



دو شنبه 9 دی 1392برچسب:, :: 9:47 ::  نويسنده : زینب حاجی عرب



درباره وبلاگ


بسم الله الرحمن الرحیم این وبلاگ توسط زینب حاجی عرب مربی ورزش دبستان حضرت رقیه (س) و دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی ورزشی جهت نمایش برنامه ها و توانایی های دانش آموزان مدرسه و جهت اطلاع رسانی از فعالیتهای انجام شده دبستان حضرت رقیه(س) دستگرد برخوار اصفهان و تبادل اطلاعات با مدارس سراسر کشور افتتاح گشته .لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سايت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنيد. امید است که اطلاعات مفیدی ارائه شود.
ولادت حضرت زهرا مبارک
تبریک روز مادر نوروزتان مبارک تبریک سال نو خاطره نویسی- تلفیق درس تربیت بدنی با بنویسیم مدرسه مروج سلامت کودک بیش فعال را چگونه مهار کنیم؟! فرا رسیدن دهه فجر مبارک باد یک از دلایل معجزه بودن قرآن با استفاده از ریاضی : کلمات... دلم یک روز برفی و شاد در مدرسه پنج جمله تا ثیر گذار برای کودکان نقاشی سه بعدی روی زمین نامه ی ورزشی کلاس سوم- تقویت درس بنویسیم کتابخانه ی ورزشی - دانش آموزان کلاس دوم آغاز امامت امام زمان (عج) مبارک جالب جالب جالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دبستان حضرت رقیه(س) و آدرس hazrateroghayeborkhar.LXB.i r لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان