دوست
 
دبستان حضرت رقیه
هدف: ارتباط بیشتر با دانش آموزان عزیز و اولیای گرامی و همکاران محترم
 
 
دو شنبه 2 آذر 1391برچسب:, :: 19:6 ::  نويسنده : زینب حاجی عرب

بسمه تعالی

 

 نشان دوست

 


دوستی و حب آل محمد(ص) و علی(ع) یکی از نشانه هایی است که ما را بدان می شناسند. این عشق و دوستی از کودکی و همراه با شیر مادر در گوشت و خون ما می آمیزد و تا مرگ همراه ماست. ما عاشق آنهاییم نه به خاطر تعصبات جاهلی و نه به خاطر پیوند و تبار، بلکه به خاطر منش و سیرت آنها که امامان و راهبران ما بوده اند .
بزرگی گفته بود:"محبت بی معرفت نجات نمی آورد !" و چه درست نیز گفته بود! اما مگر می شود نشناخته عاشق شد؟ مگر می شود آل علی را شناخت و عاشق نشد؟ اگرچه همواره کسانی بوده اند که کوشیده اند از این محبت مردم توشه ای و خوشه ای به نفع خود برچینند و خود را در سلسله آنان بندند و از عشق این مردم به آن خاندان سلاحی و از عاشقان آنها سپاهی برای لشکر خود تدارک ببینند و چه بسا موفق شده اند و چه بسیار بی  بصیرتان را فریفته اند ولی این همه در مقابل آنچه که عشق محمد و آل محمد با این مردمان کرده است اندک است!
نمی شود و نباید به بهانه شناخت، عشق را از مردم دریغ کرد، چرا که این عشق است که گاه در تنگناها به یاری می رسد و در جایی که امید هیچ مفری و نجاتی نیست و عقل راه به جایی نمی برد به یاری می رسد و از سردار لشکر دشمن، پیشقراول کاروان دوست می سازد و حر مثال بارز این نجات است! کدام شناخت و بررسی عمیق عقلی در چنین فاصله کوتاهی چنین تحول شگرفی ایجاد می کند؟

تاریخ ما مالامال از جنگها و هجوم ها و قتل ها و غارت ها بوده  و هست؛ چنانکه تاریخ غالب مردمان جهان چنین بوده است؛ ولی آنچه که محرک ما برای تسلیم نشدن و شکست را نپذیرفتن و از شکست پیروزی ساختن بوده است عشق این خاندان و یادآوری سرگذشت آنان بوده است. به همین دلیل است که در سالگرد شهادت آنان بر مصیبت خود می گرییم و در سوگواریهای خود گریزی به کربلا می زنیم تا با به یاد آوردن اینکه مصیبتی و فاجعه ای سهمگین تر از آنچه که بر سر ما آمده بر سر حسین و یارانش آمد و نه تنها آنان را نشکست بلکه جاودانه شان کرد به خود امیدواری دهیم که اگر بر سر پیمان خویش با خداوند باشیم گذر از هر مصیبتی و تحمل هر اندوهی آسان خواهد بود.
باز تاسوعا و عاشورا در پیش است و ما می رویم تا بار دیگر با بازسازی واقعه کربلا در ذهن و جانمان در آزمون بزرگ دیگری شرکت کنیم که آیا به ندای "هل من ناصر" حسین پاسخ خواهیم داد یا نه ! می رویم تا ثابت کنیم که کربلا را تنها در جغرافیا نمی شناسیم؛ می رویم تا بگوییم که در همه کربلاهای زمین؛ از بامیان تا سیستان و از سامرا تا غزه؛  تاسوعا و عاشورا را می شناسیم و تفاوت کاروان حسین و لشکر یزید را نیز !


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


بسم الله الرحمن الرحیم این وبلاگ توسط زینب حاجی عرب مربی ورزش دبستان حضرت رقیه (س) و دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی ورزشی جهت نمایش برنامه ها و توانایی های دانش آموزان مدرسه و جهت اطلاع رسانی از فعالیتهای انجام شده دبستان حضرت رقیه(س) دستگرد برخوار اصفهان و تبادل اطلاعات با مدارس سراسر کشور افتتاح گشته .لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سايت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنيد. امید است که اطلاعات مفیدی ارائه شود.
ولادت حضرت زهرا مبارک
تبریک روز مادر نوروزتان مبارک تبریک سال نو خاطره نویسی- تلفیق درس تربیت بدنی با بنویسیم مدرسه مروج سلامت کودک بیش فعال را چگونه مهار کنیم؟! فرا رسیدن دهه فجر مبارک باد یک از دلایل معجزه بودن قرآن با استفاده از ریاضی : کلمات... دلم یک روز برفی و شاد در مدرسه پنج جمله تا ثیر گذار برای کودکان نقاشی سه بعدی روی زمین نامه ی ورزشی کلاس سوم- تقویت درس بنویسیم کتابخانه ی ورزشی - دانش آموزان کلاس دوم آغاز امامت امام زمان (عج) مبارک جالب جالب جالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دبستان حضرت رقیه(س) و آدرس hazrateroghayeborkhar.LXB.i r لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان